INKEY NAPOK 2025

Budapesti kirándulás - felső tagozat.
Iskolánk 5. osztályos tanulói az Inkey napok keretében Budapestre utaztak, és ellátogattak a Magyar Néprajzi Múzeumba. Először egy múzeumpedagógiai foglalkozáson vettek részt a gyerekek „Csapjunk a húrok közé!” címmel, amelyen megismerkedtek a citera, mint népi hangszer történetével és fajtáival. Páros citeraversenyt rendeztek, majd tabletek segítségével – a múzeum saját fejlesztésű zeneszerkesztőjét használva – modern zenei alapokkal keverték a citera, a furulya, a cimbalom, a duda és egyéb népi hangszerek hangját saját egyedi zenét létrehozva. Ezután a Néprajzi Múzeum állandó kiállítását tekintettük meg. A több mint 3000 négyzetméteres kiállítótérben 8 tematikus egységben csaknem 3600 műtárggyal találkozhattak a gyerekek. A program zárásaként felmentünk a modern épület tetőkertjébe, ahonnan láthattuk a budai hegyeket, illetve a megújult Városligetet is. A metró felé sétálva a Városliget fái alatt még Anonymussal is találkoztunk. Kicsit fáradtan, de élményekkel gazdagon tértünk haza.
6. osztályosaink a budapesti kirándulásukon az Einstand túrán vettek részt, ahol játékos és interaktív feladatokon keresztül élhették át Molnár Ferenc klasszikus regényének, A Pál utcai fiúknak világát. A diákok különleges helyszíneken követték végig a történetet. A Fűvészkertben is barangolhattak, ahol még Nemecsek Ernővel is talákozhattak. A nap végén a Magyar Természettudományi Múzeumban bővíthették tudásukat, miközben lenyűgöző kiállítási darabokat csodálhattak meg. Az élmény egyszerre volt szórakoztató és tanulságos, igazi időutazás Budapest irodalmi és természeti kincsei között.
A nyolcadik osztályosokkal a budapesti kiránduláson először a Pénzmúzeumba látogattunk el, ahol a Pénz útja kiállításon az aranybányától indulva fedezhettük fel a pénz funkcióit. Megismerkedtünk a fizetőeszközök formai megjelenésével, a bankok szerepével, a globális gazdaság működésében betöltött szerepével. Interaktív digitális tudástár is található itt, mely segít a pénzzel kapcsolatos ismeretek bővítésében. A diákok interaktív játék keretében kipróbálhatták, hogy mennyire hatékonyan tudnak befektetni, tárgyakat jó haszonnal cserélni. Végezetül lehetőség nyílt saját bankjegy tervezésére és nyomtatására is. Második állomásunk a Terror Háza Múzeum volt, mely a 20. századi diktatúrák áldozatainak emlékére létrehozott múzeum. Egy megrázó időutazás részesei voltunk, mely bemutatta, hogy a diktatúrák milyen súlyos áldozatot követeltek. Láthattuk, hogy milyen embertelen körülmények közé kerültek azok az emberek, akik nemzetünk szabadságáért, harcoltak.




























































































